هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درباره اسپوتیک

چگونه به طور اصولی با دمبل ورزش کنیم؟!

“یک تکنیک ساده و مناسب برای استفاده از  دمبل”

استفاده از دمبل می تواند یک راه عالی برای تمرین در خانه یا باشگاه باشد. تمرینات مختلفی وجود دارد که می توانید با دمبل انجام دهید چرا که وزن را می توان به راحتی تنظیم کرد تا نیازهای شما را برآورده کند. نقطه عطف استفاده از دمبل‌ها این است که علاوه بر کار کردن با عضلات اصلی، به عضلات تثبیت‌کننده متعددی نیز نیاز دارند.

برای یک خرید حرفه ای آماده اید؟! اینجا کلیک کنید

در ادامه تیم اسپوتیک به تشریح یک تکنیک مناسب برای انتخاب دمبل و کار با آن می پردازد… .

1- دمبل هایی با وزن مناسب انتخاب کنید. اگر قبلاً تمرینات وزنه ای انجام نداده اید، باید مجموعه ای از دمبل ها را انتخاب کنید که نیازهای شما را در سطح مبتدی برآورده کند. اگر به جای افزایش قابل توجه سایز عضله، سعی در تقویت عضلات و استقامت دارید، وزنه هایی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد قبل از احساس خستگی بیش از حد، حدود 12 تا 20 تکرار از یک تمرین خاص را انجام دهید اما اگر هدف شما به طور خاص تمرینات قدرتی و ساختن توده عضلانی است، وزنه ای را انتخاب کنید که قبل از اینکه خیلی خسته نشوید، فقط برای 8 تکرار استفاده کنید.

2- هنگام شروع روی فرم تمرکز کنید نه تکرار. بر روی استفاده از بهترین فرم و تکنیک ممکن تمرکز کنید، به جای اینکه سعی کنید در تکرارها عجله کنید تا تمرین خود را ایمن نگه داریدچرا که وزنه ها عضلات شما را تحت فشار قرار می دهند و نیاز به تثبیت و مقاومت عضلانی دارند. نکته مهم اینکه مراقب باشید که فشار کار با دمبل را با قسمت دیگر از بدن خود جبران نکنید. به عنوان مثال، اگر حلقه دوسر بازو  را انجام می دهید، مطمئن شوید که حالت عمودی خود را حفظ کرده و وضعیت بدن خود را خوب حفظ و مراقب باشید فشار کار را به پشت خود منتقل نکنید.

3– فرم خود را کنترل کنید؛ هنگامی که با دمبل ورزش می کنید توجه به فرم و وضعیت بدن، برای استفاده حداکثری از هر تکرار و همچنین جلوگیری از آسیب دیدگی بسیار مهم است. نگه داشتن مچ دست، آرنج، بازوها و پاها در موقعیت مناسب می تواند از آسیب جلوگیری کند و تمرینی را که از تلاش های خود دریافت می کنید، بهبود بخشد

4- انجام تمرین جلوی آینه ممکن است به شما کمک کند تا مطمئن شوید که فرم شما برای روتین های دمبل مناسب است.

در صورت نیاز به راهنمایی در مورد فرم مناسب با پشتیبانی اسپوتیک صحبت کنید چرا که همیشه یک مربی می تواند به آموزش وضعیت بدنی مناسب و مکانیک بدن برای تمرینات دمبل کمک کند.

مصطفی داودیان
کارشناس IT علاقه مند به تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *