هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درباره اسپوتیک

گام به گام تا پرتاب حرفه ای دیسک

هنگام پرتاب دیسک، حرکت مناسب پا برای ایجاد سرعت لازم برای یک پرتاب قوی حیاتی است. پرتاب کننده های مبتدی باید قبل از پرتاب کامل تمرینات پرتاب ایستاده را انجام دهند. برای آموزش گام به گام یک پرتاب حرفه ای با اسپوتیک همراه باشید و مراحل زیر (با فرض بر اینکه پرتاب کننده راست است) را اجرا کنید.

گرفتن دیسک در دست

دست غیر پرتاب کننده را برای حمایت زیر دیسک قرار دهید و دست پرتاب (شامل انگشت شست) را در بالای دیسک قرار دهید (انگشتان به طور مساوی باز شوند). بند انگشت بالای چهار انگشت شما (نه شست) باید لبه را لمس کند و نوک انگشتان روی دو طرف باشد. همچنین می توانید انگشت اشاره و میانی خود را در کنار هم قرار دهید در حالی که بین انگشتان باقی مانده به طور مساوی فاصله گذاشته اید.

حالت گرفتن برای پرتاب

با صورت دور از هدف خود قرار بگیرید. در پشت حلقه بایستید و پاهای خود را بازتر از عرض شانه باز کنید و زانوها و کمر را کمی خم کنید سپس دیسک را جلوی شانه چپ خود بالا نگه دارید و دیسک را به عقب به سمت شانه راست خود بچرخانید. این عمل را می توان در صورت لزوم یک یا دو بار تکرار کرد تا ریتم برقرار شود.

شروع به پرتاب

نیم تنه خود را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، دیسک را تا جایی که می توانید به عقب ببرید، آن را فقط در دست پرتاب خود نگه دارید (اگر هدف در ساعت 12 باشد، باید نهایتاً رو به ساعت 9 یا 10 باشید). بازوی پرتابی شما باید در جهت مخالف بازوی پرتاب کننده شما باشد و در طول پرتاب، دست پرتاب را تا حد امکان از بدن خود دور نگه دارید.توجه کنید که وزن شما روی پای راست باشد و پاشنه چپ از زمین جدا شده است.

شروع چرخش به مرکز حلقه

چرخاندن شانه های خود را در جهت پرتاب شروع کنید و وزن خود را به پای چپ منتقل کنید، سپس پای راست خود را به سمت بالا بردارید و آن را به دور چپ بچرخانید. همانطور که به سمت مرکز حلقه می چرخید، روی پاشنه پای چپ خود بچرخید و درست قبل از اینکه پای راست شما در مرکز حلقه قرار بگیرد، با پای چپ خود فشار ایجاد شده را به سمت جلوی حلقه هدایت کنید.

حرکت به سمت موقعیت قدرت

اگر از پای راست خود به سمت هدف خط کشیدید، پای چپ شما باید کمی از خط فاصله داشته باشد. حالا موقعیت قدرت را در نظر بگیرید و سمت چپ بدن را کاشته و محکم نگه دارید و بازوی چپ رو به سمت جلو باشد. وزن شما باید از سمت راست به سمت چپ تغییر کند. بازوی پرتابی باید در پشت شما، کشیده و دیسک تقریباً در سطح باسن باشد.

رها کردن دیسک

همانطور که باسن خود را می چرخانید، وزن خود را به جلو حرکت دهید. بازوی خود را تقریباً با زاویه 35 درجه بالا بیاورید تا دیسک آزاد شود. دیسک باید دست شما را به آرامی از انگشت اشاره جدا کند و دست هم تقریباً در ارتفاع شانه باشد به سمت چپ بچرخید تا در رینگ بمانید و از برهم خوردن تعادل جلوگیری کنید.

حالا زمان بررسی نتیجه پرتاب است…؛ اگر رضایت بخش نبود، ناامید نشوید و باز هم به تمرین ادامه دهید

مصطفی داودیان
کارشناس IT علاقه مند به تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *