هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درباره اسپوتیک

چگونه یک پرتاب دارت عالی داشته باشیم؟!

پرتاب دارت یک ورزش عالی برای بازی یا حتی رقابت با دوستان است. یک پرتاب دارت  موفق نیاز به حالت پرتابی خوب و تمرکز روی دارت دارد که به دنبال آن یک رهاسازی صاف و مداوم انجام می شود. در ادامه مراحل کامل یک پرتاب موفق دارت توسط اسپوتیک آموزش داده می شود… .

صفحه خرید محصولات فکری / تمرکزی اینجاست

1– قرار گرفتن در موضع پرتاب

الف) پاهای خود را به اندازه عرض باسن از هم در پشت خط پرتاب قرار دهید. در هر زمانی که دارت پرتاب می کنید، نمی توان از خط گذشت.

ب) با پای غالب خود به سمت جلو با تخته دارت روبرو شوید. پاهای شما باید به سمت کنار اتاق باشد نه به سمت خط پرتاب.

پ) پای جلوی خود را به سمت مرکز تخته دارت بچرخانید. یک خط فرضی از مرکز تخته دارت به سمت زمین بکشید. مطمئن شوید که پای جلویی شما به سمت خط فرضی روی زمین است. این کمک می کند تا پرتاب دارت خود را مستقیم و دقیق نگه دارید.

ت) شانه ها و باسن را صاف نگه دارید؛ خم نشوید و باسن خود را به عقب نچرخانید. وقتی دارت پرتاب می کنید انگار که می خواهید شانه ها، باسن و پاهای خود را همیشه صاف نگه دارید.

2– گرفتن لوله و هدف گیری دارت

الف) لوله دارت را با انگشت شست، سبابه و انگشت میانی خود بگیرید و به یاد داشته باشید که قسمت برجسته روی دارت به مرکز دارت نزدیکتر است. اگر می‌خواهید چسبندگی پایدارتری داشته باشید، می‌توانید آن را با انگشت حلقه خود در انتهای لوله نگه دارید.

ب) خود را ثابت نگه دارید اما نه خیلی خشک و محکم و همچنین دارت را آنقدر محکم نگیرید که انگشتانتان سفید شود یا با ماهیچه های انگشتانتان احساس تنش کنید. دارت یک بازی لمسی است، نه زور باز!! دست شما باید به اندازه کافی محکم باشد تا دارت را در جای خود نگه دارد و کنترل آن را حفظ کند.

پ) بازوی جلوی خود را به سمت جلو بچرخانید و در حالی که دارت را تا سطح چشم بالا می برید، شانه خود را ثابت و فقط در کنار چشم نگه دارید و مطمئن شوید که آرنج شما به سمت تخته دارت باشد.

ت) انتهای دارت را کمی به سمت بالا و به سمت تخته دارت متمایل کنیدچرا که این عمل روی هدفگیری شما تأثیر می گذارد. سپس نوک دارت را با هدف خود روی تخته تراز کنید. توجه کنید که سمت راست یا چپ هدف خود را نشانه نگیرید چون معمولاً منجر به پرتاب ضعیف خواهد شد.

ث) از چشم غالب خود برای کمک به هدف گیری استفاده کنید. چشم غالب شما معمولا در همان سمت دست غالب شما قرار دارد. بنابراین اگر شما راست دست هستید، چشم راست شما چشم غالب خواهد بود. سعی کنید با چشم غالب باز و چشم دیگر بسته به تخته نگاه کنید تا به شما کمک کند هدف گیری کنید.

3– رها کردن دارت

الف) دارت را با دست و مچ خود پرتاب کنید. هنگام پرتاب دست خود را کمی به سمت عقب بکشید. از دست، مچ و آرنج خود برای سرعت استفاده کنید و برای حمایت شانه خود را ثابت نگه دارید. هنگام پرتاب دارت وزن بیشتری را روی پای جلویی خود قرار دهید و همچنین اجازه دهید مچ دستتان به جلو بچسبد. مطمئن شوید که مچ دست شما به سمت پایین نمی چرخد تا دارت به سمت پایین پرواز نکند.

ب) حتما پرتاب را دنبال کنید و هنگامی که دارت را رها کردید، اجازه دهید بازوی شما به حرکت پرتابی ادامه دهد تا انگشتانتان به سمت هدف یا پایین روی زمین باشد. قبل از اینکه بازویتان را پایین بیاندازید اجازه  دهید یک لحظه در هوا معلق بماند. این به شما کمک می کند تا فرم خوبی را در پایان پرتاب خود حفظ  کنید .

با اسپوتیک حرفه ای ورزش کنید و حرفه ای مسابقه دهید!

مصطفی داودیان
کارشناس IT علاقه مند به تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *