هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درباره اسپوتیک

فواید حلقه های ایروبیک هولاهوپ

هولا هوپ بیش از 60 سال است که اسباب بازی محبوبی بوده است. اما این دلیل در ابتدا برای کودکان طراحی شده بود، به این معنی نیست که نمی تواند به عنوان یک ابزار ورزشی سرگرم کننده برای بزرگسالان استفاده شود! پس جهت بررسی حلقه های اروبیک هولاهوپ، با این پیش زمینه همراه تیم اسپوتیک باشید… . اگر تا به حال یکی از این حلقه‌ها را چرخانده‌اید، احتمالاً می‌دانید که تلاش برای نگه داشتن آن دور باسن‌می‌تواند یک تمرین چالش‌برانگیز باشد که در اینجا نگاهی به فواید بالقوه تمرین هولا هوپ وزنی و نحوه شروع کار (حتی اگر قبلاً هرگز از آن استفاده نکرده اید) می پردازیم.

مزایای استفاده از هولاهوپ وزن دار

اگرچه تحقیقات محدودی به طور خاص بر روی هولاهوپ وزن دار متمرکز بوده اند ولی هنوز شواهد محکمی برای تعریف 6 مزیت زیر وجود دارد:

1- سلامت هوازی شما را بهبود می بخشد

وزارت بهداشت و خدمات انسانی توصیه می کند حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط یا 75 دقیقه ورزش هوازی شدید در هفته انجام دهید. به همین دلیل هولا هوپینگ یک راه سرگرم کننده و نشاط آور برای جای دادن بیشتر ورزش های هوازی در زندگی روتین است. برخی از مزایای فعالیت هوازی منظم عبارتند از:

  • قلب و ریه های قوی تر
  • بهبود جریان خون
  • خطر کمتر بیماری قلبی عروقی
  • سیستم ایمنی قوی تر
  • بهبود عملکرد مغز
  • سطوح استرس پایین تر

2- کالری می سوزاند

طبق گفته اکثر متخصصین، زنان می توانند در طول 30 دقیقه هولاهوپینگ حدود 165 کالری و مردان نیز حدود 200 کالری بسوزانند که این میزان با سایر فعالیت های هوازی مانند رقص در سالن رقص، کار با ماشین چمن زنی یا پیاده روی حدود 6 کیلومتر در ساعت قابل مقایسه است.

3- چربی دور کمر و باسن را کاهش می دهد

یک مطالعه در سال 2015 از سوی یک منبع معتبر، مزایای بالقوه برنامه وزنی 6 هفته ای هولاهوپینگ را برای زنان ارزیابی کرد که در پایان 6 هفته، محققان دریافتند که 13 زن در این مطالعه به طور متوسط ​​3.4 سانتی متر (1.3 اینچ) از دور کمر و 1.4 سانتی متر (0.6 اینچ) از باسن خود را به اصطلاح عام، آب کرده اند.

4- توده عضلانی مرکزی را افزایش می دهد

هولا هوپ کردن به شما کمک می نماید تا عضلات هسته خود را فعال کنید و بتوانید حلقه دور باسن خود را حفظ کنید. به دلیل کاری که عضلات مرکزی شما با این فعالیت باید انجام دهند، تقویت عضلات اطراف میانی نیز در تیررس خواهد بود.

5- کلسترول LDL (بد) را کاهش می دهد

کلسترول LDL اغلب به عنوان کلسترول “بد” شناخته می شود که اگر در بدن خیلی زیاد شود، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. ورزش های هوازی، مانند هولا هوپینگ، این پتانسیل را دارد که سطح کلسترول خون را بهبود بخشد.

6- انگیزه شما را برای ورزش مجدد افزایش می دهد

باید گفت که زنان نسبت به مردان در استفاده از هولاهوپینگ، انگیزه بالاتر و قصد قوی تری برای اجرای دقیق و کامل این ورزش دارند.

برای ثبت سفارش و خرید حلقه ایروبیک TSMA اینجا کلیک کنید.

مصطفی داودیان
کارشناس IT علاقه مند به تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *