هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درباره اسپوتیک

برای تقویت استخوان ها ورزش کنید!

می دانیم که فعالیت بدنی و انجام تمرینات ورزشی به قوی و سالم ماندن استخوان ها در طول زندگی کمک می کند چرا که استخوان های ما بافت های زنده ای هستند که با استفاده درست و برنامه ریزی شده از آنها قوی تر می شوند. همچنین می دانیم که در کودکی، ورزش نقش مهمی در بزرگ‌تر کردن و قوی‌تر کردن استخوان‌های ما دارد اما با افزایش سن، استحکام استخوان‌ها را از دست می‌دهیم. به همین دلیل است که تیم اسپوتیک در این مطلب قصد دارد ضمن تبیین اهمیت ورزش، ماهیچه های شما را تقویت کند و استخوان های شما را قوی نگه دارد!! در ادامه به معرفی راهکارهایی برای تقویت استخوان ها در کنار عضلات بدن می پردازیم.

برای اینکه ورزش در قوی نگه داشتن استخوان ها موثر باشد، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تمرین ورزش با وزن بدن (ایستادن روی پاها و اضافه کردن نیروی اضافی، راه رفتن یا انجام پرش ستاره)
  • تمرین جهت تقویت عضلات (با توجه به اینکه ماهیچه‌ ها باعث حرکت استخوان ها می شوند پس همواره باید تجدید قوا، بهبود قدرت و عملکرد استخوان ها را مدنظر قرار داد)
  • تنوع در میزان و نوع تمرین ورزشی

برای تقویت عضلات خود، باید آنها را تمرین دهید و بهتر است که همزمان با آسان‌تر شدن حرکات، شدت فشار وارد شده را افزایش دهید. وسایلی که می توانند در این امر به شما کمک کنند عبارتند از:

  • وزنه ها و دمبل ها
  • کش و طناب TRX

به یاد داشته باشید هر ورزشی که برای سلامت استخوان های خود انجام می دهید

باید علاوه بر ورزش هایی باشد که برای سلامت عمومی انجام می گیرد.

 اگر پوکی استخوان دارید ورزش کنید!

ورزش و تحرک، صرف نظر از سن یا میزان سلامتی و اینکه آیا در گذشته استخوان شکسته ای داشته ایم یا خیر، برای سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی آن مهم است چرا که فعالیت بدنی و ورزش از جهات مفید بوده و بعید است که باعث شکستگی استخوان شود.

شما می توانید محصولات مرتبط با آمادگی جسمانی را از اینجا خریداری نمایید

مصطفی داودیان
کارشناس IT علاقه مند به تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *