هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درباره اسپوتیک

انتخاب راکت بدمینتون حرفه ای

انتخاب صحیح یا بهترین راکت بدمینتون در وهله اول می تواند امری استرس آور باشد. چرا که با چنین طیف گسترده ای از راکت ها از برندهای مختلف، یک انتخاب درست، دشوار است… . تیم اسپوتیک اعتقاد دارد که این تصمیم را می توان به دو سوال اصلی محدود کرد:

1) راکت چه نوع تعادلی دارد؟!

2) شفت چقدر انعطاف پذیر است؟!

پس دعوت می کنیم جهت بررسی و رسیدن جواب مناسب برای این دو سوال همراه اسپوتیک بمانید… .

راکت بدمینتون با کیفیت را از اینجا خریداری نمایید!

1) تعادل در راکت

 همه راکت های بدمینتون را می توان بر اساس تعادل آنها یا جایی که وزن راکت تا حد زیادی در آن قرار دارد، دسته بندی کرد. این دسته ها عبارتند از:

الف) Head-Heavy

ب) Even-Balance

پ) Head-Light

راکت‌های Head-Heavy جرم را به سمت سر منتقل می‌کنند و در نتیجه سر سنگین‌تر می‌شوند. راکت های Head-Light جرم را به سمت دسته منتقل می کنند و در نتیجه سر سبک تر می‌شود و نهایتا همانطور که از نام آن پیداست، راکت های Even-Balance دارای توزیع جرم به طور مساوی در سراسر راکت هستند.

الف) راکت بدمینتون Head-Heavy

راکت‌های بدمینتون Head-Heavy بین بازیکنانی که دوست دارند یک بازی قدرتمند را از پشت زمین انجام دهند بسیار محبوب است و جرم اضافی در سر آنها فراهم می‌کند که می‌تواند قدرت کلیر و ضربه‌های آنها را افزایش دهد. از آنجایی که این نوع شوت‌ها جزء جدایی ناپذیر رالی‌های بدمینتون هستند، بازیکنانی که به دنبال اطمینان از این هستند که می‌توانند به طور مداوم ضربه‌های طولانی را انجام دهند، باید یک راکت Head-Heavy خریداری کنند.

ب) راکت بدمینتون Head-Light

این نوع راکت در مقایسه با نوع Head-Heavy ، برای بازیکنانی که به مراتب به طور گروهی بازی می کنند، مناسب تر است. مزیت استفاده از راکت Head-Light این است که سر و فریم، جرم بسیار کمتری دارند و بنابراین دستکاری و چرخاندن آنها بسیار آسان تر است که این نکته در هنگام دفاع در برابر ضربه های مخالف بسیار مهم است، زیرا باید در سریع ترین زمان ممکن واکنش نشان دهید تا smash را برگردانید. بر اساس همان اصل، راکت های Head-Light هنگام پرتاب شوت ها در تور بسیار مطلوب تر هستند، به خصوص اگر به دنبال پایان رالی در جلوی زمین هستید.

پ) راکت بدمینتون Even-Balance

درست حدس زدید!! راکت های Even-Balance برای ایجاد حد وسط بین راکت های Head-Heavy و Head-Light طراحی شده اند و سعی دارند مزایای هر دو  را ارائه دهند، برای شمایی که قدرت کافی از پشت بازو و کنترل و مانور کافی در جلو زمین را ندارید، راکت Even-Balance بهترین انتخاب خواهد بود؛ زیرا این نوع راکت برای انواع شوت‌ها مناسب است. اکثر بازیکنان معمولی یک راکت Even-Balance انتخاب می کنند چرا که این به شما کمک می کند تا یک بازی همه جانبه را دنبال کنید و علاوه بر این، اگر بازیکن حرفه ای تری هستید یا اغلب به صورت تک‌نفره و دوبل بازی می‌کنید، می‌توانید یک راکت متعادل تهیه کنید تا در هر سناریوییموفق تر از حریف خود باشید.

2) انعطاف شفت (فلکس)

هنگام خرید راکت بدمینتون رعایت و توجه به انعطاف پذیری شفت به اندازه تعادل بسیار مهم است و انتخاب سطح صحیح برای شما بستگی به سرعت مچ و بازوی شما دارد. سازندگان عموماً بر سر دسته‌بندی راکت‌ها به‌عنوان انعطاف‌پذیر، متوسط و سفت توافق کرده‌اند، اگرچه تغییراتی در این مورد مانند «متوسط سفت» و «خیلی سفت» وجود دارد. به زبان ساده تر، هر چه سرعت مچ و بازوی شما سریعتر و انفجاری تر باشد احتمال اینکه با شفت سفت تر راحت باشید، بیشتر است. هرچه سرعت مچ و بازوی شما کندتر و نرم تر باشد، احتمال اینکه به سمت استفاده از شفت انعطاف پذیرتر  راغب شوید، بیشتر می شود.

نکته هایی مهم

1– وزن با “U” نشان داده می شود. هر چه عدد کوچکتر باشد، وزن راکت بیشتر است. به عنوان مثال 3U (85-89g) سنگین تر از 4U (80-84g) است.

2– اندازه دسته راکت با “G” نشان داده می شود. هرچه عدد کوچکتر باشد، اندازه دسته بزرگتر است.

3– کشش راکت با “x lb به y lb” نشان داده می شود. تیم ما به طور کلی توصیه می کند که مبتدی‌ها با کنش نزدیک‌تر به قسمت پایین‌تر بازی کنند چرا که این ترفند قدرت اضافی تری را برای آنها فراهم می‌کند.

مصطفی داودیان
کارشناس IT علاقه مند به تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *