هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درباره اسپوتیک

انتخابی هوشمندانه برای توپ بسکتبال

انتخاب توپ بسکتبال ایده آل با توجه به سبک بازی، به شما این امکان را می دهد که بهترین کیفیت خود را نشان دهید پس اجازه دهید تیم اسپوتیک راهنمای شما برای درک عالی از جنبه های فنی انتخاب باشد.

راهنمای گام به گام برای انتخاب توپ بسکتبال

چه یک مبتدی یا یک حرفه ای باتجربه باشید، درک عناصر فنی بسکتبال به شما کمک می کند تا در زمین حکمرانی کنید. اولین قدم در انتخاب این است که تعیین کنید چه اندازه ای برای سطح بازی شما ایده آل است؟؟ بازی با یک توپ با اندازه نادرست می تواند اثرات منفی طولانی مدتی بر تکنیک بازیکن داشته باشد و علاوه بر این، لیگ های مختلف محدودیت های مختلفی در مورد اندازه، مواد و رنگ برای توپ های بازی دارند که این نکته را نیز باید مد نظر قرار دهید. انواع سایز توپ بسکتبال:

سایز 7

اندازه 7 ، 29.5 اینچ و وزن استاندارد 22 اونس است که این سایز اندازه استاندارد برای اکثر انجمن های بسکتبال حرفه ای مردان و همچنین لیگ های بسکتبال دانشگاه ها و دبیرستان های پسران است.

سایز 6

اندازه 6 ، 28.5 اینچ و وزن استاندارد 20 اونس است که به طور منطقی برای بازیکنانی با فاصله دست های کوچکتر ایده آل هستند. سایز 6 توپ، اندازه رسمی توپ برای اکثر انجمن های حرفه ای بسکتبال زنان مانند فدراسیون بین المللی بسکتبال (FIBA) 3×3، لیگ های بسکتبال دانشگاه ها و دبیرستان های دخترانه و همچنین لیگ جوانان برای بازیکنان 12 سال به بالا است.

سایز 5

برای بازیکنان 8 تا 11 ساله، توپ های بسکتبال سایز 5 اندازه ایده آل برای بازی هستند. با محیطی به اندازه 27.5-27.75 اینچ و وزن استاندارد 14-16 اونس، این سایز محبوب ترین اندازه بسکتبال برای لیگ نوجوانان است. برای داشتن توپ بسکتبال نوجوانان می توانید در این سایت اقدام به خرید نمایید.

سایز 4

این توپ های بسکتبال با محیطی معادل 25.5 اینچ و وزن تنها 14 اونس، برای کودکان 4 تا 8 ساله ایده آل هستند.

سایز 3

سایز 3 توپ بسکتبال 22 اینچی و معمولاً حدود 10 اونس وزن دارد که برای بازیکنان جوان نهایت ایده آل هستند.

حالا بیایید به بررسی موضوع فضای بازی بسکتبال و انتخاب توپ مناسب بپردازیم… .

فضای داخلی در مقابل فضای باز

اینکه روی زمین صیقلی بازی می‌کنید یا در خیابان، مهم است؛ پس هنگام انتخاب توپ بسکتبال، محیط بازی را حتماً در نظر بگیرید. با تکامل و فنی تر شدن سبک های بازی، طراحی اجزای بازی بسکتبال نیز پیشرفته تر شده است. ساختار داخلی، ساخت پوشش و عمق کانال ها همگی به دقت طراحی شده اند تا به بازیکنان کمک کنند در هر جایی که بازی را انجام می دهند، بهتر ظاهر شوند؛ از همین رو زمین های بیرونی به توپ های بسکتبالی با ساختار ناهموارتر نیاز دارند: توپ هایی که به اندازه کافی بادوام هستند تا بتوانند سطوح ساینده را کنترل کنند و قابلیت بازی خود را در شرایط آب و هوایی نامساعد حفظ کنند. زمین های سرپوشیده به توپ های بسکتبال با ساختاری بهتر نیاز دارند که بهینه شده اند تا بدون آسیب رساندن به کیفیت بازی ظریف تر استفاده شوند.

توپ های بسکتبال امروزی دارای پوششی از لاستیک یا چرم کامپوزیت هستند که گاهی اوقات به عنوان توپ های بسکتبال “مصنوعی” شناخته می شوند. نوع چرم کامپوزیت تمام انعطاف پذیری و چسبندگی ساختار چرمی سنتی را حفظ می کند و در عین حال به اندازه کافی بادوام است تا در برابر خاک، رطوبت و سایر عناصر مقاومت کند و در نهایت عمر توپ و کیفیت بازی را افزایش دهد. به همین دلیل، توپ های بسکتبال کامپوزیت بیشتر برای بازی های داخلی ایده آل هستند. در نقطه مقابل، توپ های لاستیکی که گاهی اوقات به آنها توپ بسکتبال خیابانی نیز گفته می شود، برای بازی در فضای باز طراحی شده اند. آنها مجهز به ساختار پوششی هستند که برای عملکرد مناسب در شرایط آب و هوایی نامساعد و تحمل ساعت ها بازی روی سطوح ناهموار و سایش سطوح های مختلف طراحی شده اند.

تیم اسپوتیک امیدوار است با ارائه این پست در انتخاب توپ بستکبال مناسب به شما عزیزان کمک نموده باشد. لطفاً از صفحه مخصوص توپ های بستکبال بازدید نمایید و چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، با ما در ارتباط باشید.

مصطفی داودیان
کارشناس IT علاقه مند به تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *