هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درباره اسپوتیک

مجله اسپوتیک

رژیم غذایی و سبزیجاتی برای سوزاندن چربی های بدن

علاقه ای به رژیم سفت و سخت لاغری ندارید؟ پس همراه اسپوتیک بمانید و این 9 سبزی را در برنامه غذایی خود استفاده کنید تا به طور موثر به شما برای مبارزه با چربی های اضافی بدن کمک کنند!

داشتن چربی اضافه خصوصاً در محدوده شکم ضمن مضر بودن برای سلامتی جسم، ممکن است بر روی ظاهر و همچنین اعتماد به نفس ما تأثیر گذارد. برخی از مطالعات و تحقیقات علمی به چربی ناحیه شکم به عنوان نشانه ای از افزایش خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و سایر عوارض اشاره کرده اند. بسیاری از افراد برای از دست دادن چربی مزاحم که از ترک شکم امتناع می ورزند تلاش می کنند اما خلاص شدن از شر آنها نیازمند انجام کارهای عجیب و غریب نیست، بلکه کافیست در مسیر تغذیه سالم گام برداریم. خوراکی های سالمی در دسترس اند که توانایی چربی سوزی طبیعی شکم را دارند و مصرف آنها می تواند به شما کمک کند تا به طور طبیعی به اهداف خود برسید. مطمئناً می دانیم که سبزیجات و میوه‌ ها فیبر زیادی دارند و سرشار از مواد مغذی مانند مواد معدنی و ویتامین‌ های ضروری هستند که ممکن است عملکرد متابولیسم را بهبود بخشد و متعاقباً چربی شکم را بسوزاند. ضرب المثل “شکم در آشپزخانه ساخته می شود” اغراق آمیز نیست و گنجاندن این سبزیجات چربی سوز در رژیم غذایی بسیار کارگشا هستند چرا که سرشار از فیبر بوده و داشتن فیبر باعث می شود مدت زمان هضم غذا طولانی تر شده و بنابراین از پرخوری جلوگیری می کند. سبزیجات محلی و فصلی نیز منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها هستند که برای یک سبک زندگی سالم ضروری خواهند بود. در ادامه برخی از بهترین سبزیجاتی که می توانید برای از بین بردن سریع چربی شکم در رژیم غذایی خود بگنجانید آورده شده است.

داشتن چربی اضافه خصوصاً در محدوده شکم ضمن مضر بودن برای سلامتی جسم، ممکن است بر روی ظاهر و همچنین اعتماد به نفس ما تأثیر گذارد. برخی از مطالعات و تحقیقات علمی به چربی ناحیه شکم به عنوان نشانه ای از افزایش خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و سایر عوارض اشاره کرده اند. بسیاری از افراد برای از دست دادن چربی مزاحم که از ترک شکم امتناع می ورزند تلاش می کنند اما خلاص شدن از شر آنها نیازمند انجام کارهای عجیب و غریب نیست، بلکه کافیست در مسیر تغذیه سالم گام برداریم. خوراکی های سالمی در دسترس اند که توانایی چربی سوزی طبیعی شکم را دارند و مصرف آنها می تواند به شما کمک کند تا به طور طبیعی به اهداف خود برسید. مطمئناً می دانیم که سبزیجات و میوه‌ ها فیبر زیادی دارند و سرشار از مواد مغذی مانند مواد معدنی و ویتامین‌ های ضروری هستند که ممکن است عملکرد متابولیسم را بهبود بخشد و متعاقباً چربی شکم را بسوزاند. ضرب المثل “شکم در آشپزخانه ساخته می شود” اغراق آمیز نیست و گنجاندن این سبزیجات چربی سوز در رژیم غذایی بسیار کارگشا هستند چرا که سرشار از فیبر بوده و داشتن فیبر باعث می شود مدت زمان هضم غذا طولانی تر شده و بنابراین از پرخوری جلوگیری می کند. سبزیجات محلی و فصلی نیز منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها هستند که برای یک سبک زندگی سالم ضروری خواهند بود. در ادامه برخی از بهترین سبزیجاتی که می توانید برای از بین بردن سریع چربی شکم در رژیم غذایی خود بگنجانید آورده شده است.

1. اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار

اسفناج و سبزیجات دارای برگ سبز مانند کلم پیچ، کاهو و غیره برای سوزاندن چربی شکم عالی بسیار مغذی هستند. مطالعاتی در مورد قابلیت های چربی سوزی اسفناج انجام شده است و نتیجه حاصله این است که کمی اسفناج پخته شده را به صبحانه یا ناهار خود اضافه کنید تا بدن را در مسیر چربی سوزی فوری قرار دهید.

2. قارچ

قارچ ها خوشمزه و مورد علاقه گیاه خواران و غیر گیاهخواران هستند و حتی به عنوان یک عنصر در قهوه ظاهر شده اند تا ارزش غذایی آنها را افزایش دهند. قارچ ها با تنظیم سطح گلوکز در خون باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شوند. همچنین به دلیل سرشار بودن از پروتئین، می توانند به شما در افزایش متابولیسم و ​​در نتیجه کاهش چربی کمک کنند.

3. گل کلم و کلم بروکلی

به غیر از فیبر با کیفیت بالا و مجموعه ای از مواد معدنی و ویتامین های تقویت کننده سلامت، کلم بروکلی حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به کاهش چربی در بدن کمک می کند. در مورد گل کلم هم همینطور. علاوه بر سیرکننده بودن، گل کلم به مبارزه با نفخ کمک می کند و حاوی ماده مغذی گیاهی سولفورافان و همچنین مقادیر خوبی از ویتامین C است.

4. فلفل قرمز

بسیاری از افراد برای سوزاندن چربی به فلفل تند حتی قسم می خورند!! چون مطالعات اخیر نشان داده است گرمای تولید شده از مصرف فلفل به استفاده از کالری بیشتر کمک می کند و اساساً لایه های چربی را در بدن اکسید می کند. اما اگر حس سوزش دهان را دوست ندارید، انواع غیر تند فلفل نیز این کار را انجام می دهند، زیرا حاوی “کاپسایسین” هستند که مسئول چربی سوزی است.

5. کدو تنبل

کدو تنبل کم کالری و سرشار از فیبر یکی از بهترین سبزیجاتی است که می توانید در رژیم کاهش وزن خود بگنجانید. چه دوست دارید آن را سفید کنید و آن را در سالاد بخورید یا پودر کدو تنبل را به اسموتی ها و نوشیدنی های سبزیجات خود اضافه کنید، کدو تنبل می تواند به شما کمک کند سریعتر چربی های اضافه را از دست بدهید.

6. هویج

یکی از بهترین سبزیجات کم کالری هویج است که سرشار از فیبرهای محلول و نامحلول بوده و از این رو برای کاهش وزن مناسب کاملاً مناسب است. آن را با سایر میوه ها یا سبزیجات مخلوط کنید تا یک آب چربی سوزی سالم و غنی از مواد مغذی درست کنید، یا آن را به همراه غذاهای گوشتی خود سرخ کنید تا این سبزی، جادوی خود را روی بدن اعمال کند.

7. لوبیا

لوبیا یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید مصرف کنید؛ لوبیاها به طور خاص برای کاهش چربی شکم عالی بوده و با التهابی که باعث تجمع چربی شکم می شود مبارزه می کند. خوب است بدانید که برخی مطالعات انجام شده، مصرف لوبیا را با کاهش خطر چاقی مرتبط دانسته اند.

8. مارچوبه

مارچوبه به اندازه سایر سبزیجات موجود در این لیست شناخته شده نیست، اما در مورد چربی سوزی و لاغری یک غذای شگفت انگیز است. مارچوبه حاوی ماده شیمیایی آسپاراژین است (نوعی آلکالوئید) که مستقیماً روی سلول‌ها اثر می‌کند و چربی را می‌شکند. می‌توانید مارچوبه را کباب کنید و مستقیماً آن را مصرف کنید یا همراه با سایر غذاهای اصلی سرخ و میل نمایید.

9. خیار

خیار برای سم ‌زدایی سیستم بدن مفید است و به دلیل وجود آب و فیبر، ما را سیر می‌کند و نیازی به خوردن غذا یا خوراکی های دیگر نداریم. خیار به طور منظم در تهیه آبمیوه های چربی سوز استفاده می شود چون کالری بسیار کمی دارد و حتی می توانند به عنوان یک میان وعده سالم نیز مصرف شود. چیزی که برای اکثر والدین ایرانی غیرملموس نبوده و نیست.

برای کاهش چربی شکم، به غیر از داشتن یک رژیم غذایی سالم و یا مصرف غذا و سبزیجات تمیز و بهبود دهنده‌ی وضعیت سلامت جسم، ورزش نیز یک اصل مهم است و اگر می‌خواهید نتایج مربوط به رژیم غذایی را زودتر و واضح تر ببینید، نمی‌توانید از موثر بودن فشارهای حاصل از ورزش به راحتی بگذرید. همچنین سعی کنید سطح استرس خود را کاهش دهید، خواب کافی داشته باشید و آب کافی بنوشید و همچنین معاینات منظم برای بررسی تعادل هورمونی انجام دهید تا جمع شدن توده چربی در بدن جلوگیری شود. لطفاً چنانچه نیاز به مشاوره در خصوص رژیم غذایی و ورزشی دارید در قسمت نظرات زیر همین مطلب با ما در ارتباط باشید و راهکارها و تجربیات خود در خصوص رژیم غذایی مناسب را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید.

مصطفی داودیان
کارشناس IT علاقه مند به تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *