هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درباره اسپوتیک

کاهش وزن با طناب زنی

اگر با تمرینات پرتحرک راحت هستید پس طناب زدن به شما در رسیدن به هدف کاهش وزن کمک می کند. از دست دادن چربی در حین حفظ عضلات به دو جزء اصلی نیاز دارد:

تغذیه – از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید که شامل پروتئین بدون چربی، میوه ها و سبزیجات، چربی های سالم و کربوهیدرات های پیچیده باشد و کالری کمتری نسبت به کالری که روزانه می سوزانید، ارائه دهد.

ورزش – این تضمین می کند که بدن شما به جای بافت بدون چربی، برای سوخت، چربی می سوزاند و کالری بیشتری فراتر از کالری هایی که در حالت استراحت می سوزانید، می سوزاند.

البته دومی جایی است که طناب زدن وارد می‌شود. پس اگر مفاصل شما می‌توانند تاثیر یک تمرین پرتحرک را تحمل کنند، همراه اسپوتیک باشید تا پیرامون این وسیله شگفت انگیز مطالبی جدید بخوانید.

صفحه خرید طناب ها اینجاست

چگونه طناب زدن به کاهش وزن کمک می کند

  • از آنجایی که طناب زدن تمام اعضای بدن را به کار می گیرد باعث می شود که یک عضله ساز سر تا پا و کالری سوز عالی باشد. طبق ماشین حساب آنلاین شورای کنترل کالری، یک فرد 70 کیلویی در 20 دقیقه طناب زدن حدود 180 کالری می سوزاند. راحت است حدود 100 هزار تومان و چند متر مربع فضا تقریباً تمام چیزی است که برای شروع طناب زدن نیاز دارید. طناب خود را در کیف مسافرتی خود بیندازید و می توانید هر پارک، حیاط خلوت یا اتاق هتل را به استودیوی کاردیوی شخصی خود تبدیل کنید.
  • ویژگی مهم طناب زنی، مقیاس پذیر بدون است. با فرض اینکه با پرش مکرر 10 سانتیمتر به هوا راحت هستید، طناب زدن می تواند به همان اندازه که می خواهید آسان یا چالش برانگیز باشد.
  • هنگام طناب زنی احساس نشاط خواهیم داشت چرا که این ورزش مانند بوکس، رقص و هنرهای رزمی، مهارتی است که می توانید با تمرین آن را بهبود بخشیده و در واقع از انجام آن لذت خواهیم برد. یک عامل جالب دیگر نیز وجود دارد و آن اینکه هنگامی که اصول اولیه را انجام دادید، می توانید تغییرات چشمگیر مانند سرعت کار، کراس اوورها، زانوهای بلند و موارد دیگر را اضافه کنید.

6 روش متنوع در طناب زنی را امتحان کنید و با این پیشرفت، هنر پریدن خود را یک درجه بالا ببرید

1. پرش دوبل

مانند حالت معمول انجام می شود با این تفاوت که در حالی که طناب از بالای سر می رود، یک پرش کوچک و دو پا اضافه کنید. (پس در هر دور طناب دو پرش انجام خواهید داد: یکی روی طناب و دیگری وقتی طناب از بالای سر می رود)

2. پرش بالا زانو

با زانوهای بلند در جای خود بدوید و طناب را یک بار در هر قدم بچرخانید.

3. پرش کم

مانند پرش بالا زانو است و با هر چرخش طناب به آرامی از یک پا به پای دیگر پرش کنید.

4. کراس اوور (نزدیک کردن مچ دستها به یکدیگر)

با هر پرش، به طور متناوب بین ضربدری کردن و باز کردن بازوهای خود حرکت کنید.

5. اسلالوم (پرش به سمت مخالف)

با هر پرش از سمتی به سمت دیگر سفر کنید.

6. زیر دوتایی

این شبیه به پرش معمولی است اما در هر پرش دو بار طناب را می‌چرخانید (بنابراین در هر پرش دو بار از زیر پای شما عبور می‌کند).

ممکن است انجام این شش مورد به طور همزمان در یک تایم خاص دشوار باشد، نیازی به ریاضت کشیدن نیست و شما می توانید روشی را جایگزین موارد مطرح شده کنید که قادر به انجام آن هستید؛ همچنین اگر سابقه درد زانو، مچ پا یا مچ دست دارید، بهتر است به جای طناب زنی یک تمرین ورزشی کم تاثیر مانند یوگا، شنا یا دوچرخه سواری انتخاب کنید.

مصطفی داودیان
کارشناس IT علاقه مند به تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *