هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درباره اسپوتیک

لطفاً پای خود را در کفش درست بکنید!!

حتماً بارها و بارها شنیده اید که کفش مناسب می تواند به سالم نگه داشتن پاهای شما کمک کند، فعالیت بدنی شما را آسان تر کند، بدن شما را از آسیب در امان نگه دارد و اگر کفشی را انتخاب کنید که متناسب با نوع فعالیت شما باشد، برای هر شکلی در پاهای شما مناسب باشد و به محافظت از پاها، ساق ها و مفاصل شما کمک کند، فعالیت راحت تری خواهید داشت.

اسپوتیک با این پست، درخصوص انتخاب کفش مناسب شما را یاری می دهد

اجزای یک کفش ایده آل عبارتند از:

  • بالشتک پا

زیره میانی قسمت اصلی کفش است که بالشتک را ایجاد می کند. باید بدانید که کفش‌ها تأثیر خاصی بر حجم نیروی وارده از بدن ندارند اما زمان اعمال این نیرو را افزایش می دهند، بنابراین بدن زمان برای سازگاری دارد… .

  • تراز با زمین

کفش شما باید در هنگام تماس با زمین به همتراز شدن پای شما کمک کند.

  • سایز مناسب

مطمئن شوید که حداقل 1 تا 1.5 سانتی متر فضا در قسمت جلویی کفش دارید. همچنین یک کفش خوب، باید به اندازه کافی پهن، بلند و نرم باشد.نکته جالب توجه اینکه بعد از ورزش یا در پایان روز کفش بخرید چرا که این موضوع کمک می‌کند تا مطمئن شوید که پاها وقتی در بزرگ‌ترین حالت خود هستند احساس راحتی می‌کنند.

حالا کمی تخصصی تر راجع به انتخاب کفش صحبت خواهیم کرد:

اگر ورزش می کنید، پوشیدن کفش های طراحی شده برای آن ورزش بخصوص، ایده خوبی است. کفش‌های خاصی برای تنیس، گلف، فوتبال، بسکتبال، دویدن، دوچرخه‌سواری و سایر ورزش‌ها طراحی شده‌اند که هر کدام دارای طراحی، جنس و وزن متفاوتی هستند تا به بهترین نحو از پاها در برابر فشارهای ناشی از آن ورزش و فعالیت خاص محافظت کنند.

پیاده روی در مقابل دویدن

اگر برای پیاده روی به کفش نیاز دارید به دنبال کفشی سبک وزن و جاذب ضربه اضافی در پاشنه و زیر گوی پای خود باشید. این ویژگی ها ممکن است به کاهش درد پاشنه و سوزش یا حساسیت در ناحیه توپی پای شما کمک کند. برخی از علاقمندان به پیاده روی ته کفش را گرد یا چرخان ترجیح می دهند تا بتوانند به راحتی وزن خود را از پاشنه به پا منتقل کنند. در نقطه مقابل اگر برای دویدن به کفش نیاز دارید و کفشی با مدل سنتی را ترجیح می دهید، به دنبال جاذب ضربه مداوم و استحکام پیچشی خوب باشید (به این معنی که کفش نباید به راحتی بپیچد). این ویژگی ها به محافظت در برابر آتل های ساق پا، تاندونیت، درد پاشنه، شکستگی های استرسی و یا سایر آسیب های ناشی از فعالیت بیش از اندازه کمک می کند.

چگونه کفش روی پاها و مفاصل تأثیر می گذارد؟!

اگر کفش های تان خیلی تنگ، خیلی گشاد یا به اندازه کافی پای شما را حمایت نمی کنند، ممکن است فعالیت بدنی زیاد روی پاها، مچ پا، ساق پا و سایر مفاصل فشار وارد کند. پس عدم دقت در انتخاب کفش مناسب می‌تواند به آسیب‌های رایج مانند آتل‌های ساق پا و درد تاندون آشیل، میخچه و بونیون، ناخن‌های فرورفته یا مشکلات وضعیتی و کمردرد منجر گردد. چنین آسیب هایی ممکن است به صورت قابل توجهی فعالیت ورزشی شما را محدود یا متوقف کند.

پس توصیه تیم اسپوتیک اینست که همواره به یاد داشته باشید کفش مناسب می تواند به پیشگیری، کاهش یا از بین بردن درد پا کمک کند و عدم درد تاثیر زیادی بر نحوه حرکت خوب و آسان شما دارد. بنابراین کفش مناسب را پیدا کنید و سپس شروع به فعالیت نمایید!

لوازم جانبی کفش برای پاهای مشکل دار

  • جام پاشنه

یک جام پاشنه ممکن است درد زیر پاشنه پا را کاهش دهد. این جام که از پلاستیک، فوم یا لاستیک ساخته شده است، ممکن است از اطراف پاشنه پا پشتیبانی کند و در عین حال فشار زیر نقطه حساس را کاهش دهد.

  • تکیه گاه های قوس (ارتز)

تکیه گاه های قوس (ارتز) درد در پا و سایر مشکلات مربوط به عملکرد پا و ساق پا را درمان می کند و اصولاً در داخل کفش پوشانده می شود. تکیه گاه های قوس سفارشی درج هایی (ارتزها) با طراحی ویژه هستند و ممکن است در حین حمایت از نواحی دیگر پا، ناحیه خاصی را تسکین دهند و همچنین در تغییر تراز و عملکرد پا تأثیرگذار خواهند بود.

  • پد متاتارس

پد متاتارس را می توان برای تسکین فشار یا درد زیر توپ انگشت کناری شست پا یا سایر انگشتان استفاده کرد. پد ساخته شده از طیف وسیعی از مواد، به کفی زیر پای شما منطبق می شود و به این ترتیب به توزیع فشاری که روی پاهای تان وارد می شود، کمک می‌کند.

برخی از مشکلات پا را می‌توان با ورزش‌های کششی و تقویتی، پوشیدن کفشی متفاوت یا اصلاح‌ های ساده کفش بهبود بخشید. با این حال، مشکلات طولانی مدت و پیچیده – مانند صافی شدید کف پای، قوس های بلند، آتل های ساق پا، آسیب تاندون آشیل و شست پا – ممکن است نیاز به ارزیابی تخصصی داشته باشند. به همین دلیل توصیه می شود تا با متخصص مراقبت های بهداشتی (مانند یک متخصص پا یا فیزیوتراپیست) در مورد هرگونه مشکل در پا یا کفش خود صحبت کنید. چرا که ممکن است درمانی را برای کمک به علائم شما توصیه نمایند.

مصطفی داودیان
کارشناس IT علاقه مند به تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *